Arrangement:

Grøn Mode

Kan du lide at sy, designe og være kreativ, så læs med her!

Sted: Ungdomsskolen & 10. Klasse, Parkvænget 12, Vordingborg
Lokale: KREA

Vi har brug for en modrevolution og den kan starte med dig. Selvom vi bliver mere og mere bevidste om vores forbrug, så er det svært at navigere i hvad vi kan købe med god samvittighed og hvad vi skal holde os fra. Vi bliver bombarderet med begreber som bæredygtighed, genbrug, upcycling, grøn mode og slow fashion, men hvad betyder det egentlig og hvorfor er det vigtigt?

På det her hold skal vi prøve at forstå modeindustrien fra et bæredygtighedsperspektiv og ud fra det arbejde med designprocesser fra idé til færdigt produkt.
FN forventer, at tøjindustriens CO2-udledning vil stige med 60 % frem mod 2030, derfor skal vi prøve at udtænke og kreere alternativer til den konventionelle tøjbranche.
Vi arbejder med genbrugs- og restmaterialer, så find dine gamle ynglingsbukser frem fra skabet, dem der gik hul i eller kom en plet på. - Din farmors fine dug, som aldrig blev ren igen efter din onkel spildte et glas vin på den, eller andet som ligger og samler støv bagerst i skabet.

For at deltage på holdet, skal du kunne betjene en symaskine. Du behøver ikke være ekspert, det arbejder vi på undervejs.

Underviser:
Jeg hedder Celine Lindemann. Jeg er uddannet skolelærer bl.a. med fagene håndværk/design og billedkunst. Til dagligt driver jeg butikken T A L E S N´C L O T H I N G i Vordingborg, samt mit eget brand T A L E S, hvor jeg beskæftiger mig med luksusgenbrug, design og bæredygtighed.

enrollmentText:
Status:Tilmelding
  1. Start:
    20. sep 2023
  2. Ugedag:
  3. Tidspunkt:
  4. Sted:
    Ungdomsskolen Parkvænget 12
  5. Aldersgrænse:
    Nej
  6. Klassetrin:
    Ingen krav